Yoin staat voor gewoon meedoen

{"autoplay":"true","autoplay_speed":"3000","speed":"300","arrows":"true","dots":"true","rtl":"false"}

 

Iedereen hoort of leest over de vluchtelingencrisis. Maar wat lang niet iedereen weet is dat tussen deze vluchtelingen zich ook alleenstaande minderjarige kinderen bevinden. Kinderen of jongeren die vaak een onvoorstelbare reis achter de rug hebben en nu in Nederland zijn aangekomen. Jeugdzorgorganisatie Lindenhout wil deze kinderen helpen. Op een baanbrekend eigen en gewone manier. Maar hoe maak je dat bekend en hoe werf je de juiste (ruim 40!) begeleiders binnen een paar weken?

 

Meedoen

O2 Communicatie duikt in de gedachte achter het plan en stelt vragen als: waarom gaan jullie dit doen? Hoe gaan jullie werken? Wat is er anders dan anders? En hoe vertalen we dit naar een sterk merk? Binnen twee weken geven we dit ‘project’ een eigen naam, een identiteit en emotie: YOIN. YOIN staat voor meedoen in de breedste zin van het woord. Minderjarige vluchtelingen die in onze maatschappij opgenomen worden, buurtbewoners, gemeenten, scholen en vrijwilligers die zich openstellen en mee helpen, professionele begeleiders die zich 24/7 inzetten.

800 reacties

Met de nieuwe merknaam ontwikkelen we een krachtig logo en passende stijl voor YOIN. Op zoek naar veertig coaches en woonbegeleiders plaatsen we rake advertenties op vacaturesites en in regionale nieuwsbladen waar maar liefst 800 reacties op komen. Ook helpen we het verhaal van YOIN te vertellen in columns, interviews, op website en social media. Maar om te beginnen maken we een kaartje voor buurtbewoners, waarin de kinderen zich voorstellen en laten weten kennis te willen maken met hun nieuwe buren.

Kijk ook eens op de website van YOIN. Of nog beter, ga ze volgen op Facebook.

Wil je meer weten over dit project, ons werk voor YOIN of het proces van merkontwikkeling? Neem dan contact op met René

Deel dit artikel via: