Aangenaam. CoMetec

{"autoplay":"true","autoplay_speed":"3000","speed":"300","arrows":"true","dots":"true","rtl":"false"}

 

Er wordt een nieuwe organisatie voor de uitvoering van de sociale regelingen in de Metaal en Techniek opgericht. O2 wordt benaderd voor de ontwikkeling van naam, logo, huisstijl, site en de introductiecampagne. 

In samenwerking met de klant komt de naam tot stand. In de naam CoMetec zit ‘metaal’, ‘techniek’ en ‘Co’ wijst op ‘samen’ – want CoMetec is er voor alle werkgevers en werknemers in de metaal en Techniek. We ontwikkelen een logo en daaraan gekoppelde huisstijl die vooral betrouwbaarheid en vriendelijkheid uitstralen.

 

www.cometec.nl

Na de ontwikkeling van de huisstijl is de site voor CoMetec prioriteit. In samenwerking met het IT-bedrijf van CoMetec ontwikkelen de een site in Drupal. We brengen de customer journey in kaart, ontwikkelen wireframes en een design gebaseerd op de huisstijl. We schrijven de copy voor de site en zorgen dat die gevuld en getest wordt.

 

Aangenaam

Nu de organisatie staat is het zaak die te introduceren in de markt. Dat wil zeggen bij ca. 40.000 werkgevers. Dat is dus direct een uitdaging in termen van kosten. Onder het concept ‘aangenaam’ creëren we een campagne met twee pieken. In de eerste stellen we ons voor aan de werkgevers: ‘aangenaam’. Met een korte maar heldere boodschap die we communiceren door middel van een DM met een ‘lenticular’ kaart waarop de afbeelding ‘beweegt’ en ‘aangenaam. CoMetec’ communiceert. In een tweede DM sturen we de werkgevers een kalender-pennenbak, want volgend jaar gaan we samenwerken. Een bredere kennismaking en achtergrond waarom het aangenaam is om het CoMetec te werken communiceren we in een video die via een QR-code op ede kalender kan worden geactiveerd.

Al met al een ‘bescheiden’ maar creatieve introductie van de nieuwe organisatie.

 

Wil je meer weten over dit project? Neem contact op met Hans.

Deel dit artikel via:

Klant

CoMetec

Website

https://www.cometec.nl/

Middelen

Site, DM, video

Tags