CASE: The power of
green orca released

EST-Floattech heeft een lithium-polymeerbatterij ontwikkeld waar schepen op kunnen varen. Duurzaam, veilig en goed voor het milieu. Maar hoe maak je van dit technische product een aantrekkelijk merk? Wij laten in eerste instantie de techniek voor wat het is en duiken in het 'waarom' van de batterij. 

Benefit selling
EST vaart op passie en staat voor duurzaamheid en schonere scheepvaart in een mooie wereld. De batterij kost minder energie, maar levert niet in op kracht, comfort en veiligheid.
We geven de batterij een pakkende naam en creëren een beeldmerk: Green Orca. 

Het technische verhaal vertalen we naar een krachtige propositie: benefit selling boven product selling. In drie brochures - elk gericht op een ander aspect binnen de scheepvaart (ferries, commercial vessels en yachts) - laten we vooral de passie van het bedrijf naar voren komen en de voordelen van het systeem voor de gebruiker. Daarna komen pas de specificaties aan bod. 

Corporate identity
EST-Floattech is langzaam maar zeker geen gewone start-up meer: het is een merk met een goed verhaal en een krachtige propositie. Een innovatief merk met beleving. We restylen daarom het logo van EST-Floattech en ontwerpen een verfrissende, intelligente corporate identity. Simpel, duidelijk en clean. Ook nemen we de website onder handen en zetten we de landbased batterij in de markt onder de naam Blue Elephant.

Inmiddels is EST-Floattech internationaal de tweede speler op het gebied van energy storage in de scheepvaart. En dat binnen 7 jaar, niet slecht voor een start-up!

Wil je meer weten over dit project? Neem contact op met Geert of René
 


Deel dit artikel via: