Nieuwe positionering, nieuwe naam het merk Helderblauw

{"autoplay":"true","autoplay_speed":"3000","speed":"300","arrows":"true","dots":"true","rtl":"false"}

 

De oude naam mag weg. Bestaande kleuren en stijl – hop in de prullenmand. Er is dus niks. Behalve het verhaal van eigenaar-ondernemer Dennis. Een vakman, met visie en karakter. Eén die liever met zijn eigen werk bezig is, dan lang nadenkt over marketing of ‘branding’. We krijgen dus een leeg vel. 

 

Van verhaal naar naam

Voor administratie- en advieskantoor Brouwer, Eman & Slob BV was het inderdaad hoog tijd voor een nieuwe naam. Eman en Slob waren immers jaren geleden al vertrokken. En Dennis Brouwer had rustig doorgebouwd aan een sterk team en een sterke klantenkring. Op basis van no-nonsense, waardevol financieel advies en een goed gevoel voor wat zijn klanten – MKB ondernemers men zzp’ers – nodig hebben.

 

In twee sessies vragen we door en leren we het verhaal kennen. De diensten, het karakter, het DNA, de toekomstvisie. We brainstormen in ons team en komen met een lijst van zes mogelijke namen; De Cijferaars, Wakker, Rekenmaar, Helderblauw, Pienter en Pinq. Ons advies: kies voor Helderblauw. Na een korte check in zijn eigen netwerk is Dennis er uit. Hij heeft een voorkeur voor Helderblauw, maar…. “hoe gaat dat er dan uitzien, wat moet ik me daarbij voorstellen?”.

 

Van naam naar logo

We verkennen verschillende logo-richtingen, zetten die op een vel en gaan in gesprek met Dennis. Dat helpt en verheldert. Al snel is er voorkeur voor een logo en we gaan verder met toepassing daarvan in vooral huisstijl en website. Want de website zal toch vooral het gezicht van het merk naar buiten toe bepalen.

 

Van logo naar huisstijl en corporate identity

We ontwerpen briefpapier, e-mail handtekening, website en digitale nieuwsbrief. Ook schrijven we de teksten voor de website. “Helderblauw Advies geeft duidelijkheid. We nemen administratief gedoe uit handen, zetten de cijfers voor je op een rij, maken ze helder en geven je inzicht en goed advies. Zodat je als ondernemer of zzp’er weet waar je aan toe bent en je de juiste keuzes kunt maken. Met Helderblauw kom je verder.”

 

Zo kan Helderblauw gaan groeien als merk. Het verhaal is rond, de uitstraling klopt. Bestaande relaties reageren super positief op de nieuwe naam en huisstijl, die ze naadloos vinden passen bij Dennis en zijn team.

 

We kunnen niet wachten op het volgende lege vel. Wie volgt 🙂 ?

 

Wil je meer weten over dit project? Neem contact op met René.

Deel dit artikel via:

Klant

Helderblauw

Website

https://helderblauw.nl/

Middelen

Logo, huisstijl

Tags