Click "Enter" to submit the form.

Allerzorg is een thuiszorgorganisatie met een prachtige visie: ‘Zorg zoals je het voor je naasten zou wensen’. Maar hoe zorg je ervoor dat alle medewerkers deze visie ook uitdragen en waarmaken voor alle cliënten? Zeker als Allerzorg zo hard aan het groeien is (van 2 naar 1100 medewerkers in acht jaar tijd!). We vertalen de visie naar kernwaarden die tot de verbeelding spreken. Want wat betekent dat nu, ‘zorg zoals je het voor je naasten zou wensen’? Conclusie: ‘Werken vanuit je hart’, ‘Jezelf kunnen zijn’, ‘Echt zien en begrijpen’ en ‘Doen’, dat is Allerzorg!

Met behulp van deze nieuwe kernwaarden nemen we alle medewerkers mee in een intern ‘Ik ben Allerzorg’-traject: Wat betekenen deze kernwaarden voor mij persoonlijk? En hoe kan ik ze in mijn werk inzetten? Op die manier versterken we het gewenste ‘Allerzorg-gedrag’ en daarmee de belofte.

Klant:
Allerzorg

Services:
Creatief concept, crossmediaal, events, strategie & positionering

Middelen:
ontwikkeling kernwaarden, verandertraject en gedragsprogramma, bijeenkomsten en events, werkboek, interne middelen, externe middelen

Van binnen naar buiten

Het ‘Ik ben Allerzorg’- traject zorgt ervoor dat het verhaal intern sterker wordt beleefd en gedeeld, maar intussen werken we ook aan de externe uitstraling. Want hoe krijg je dat Allerzorg-verhaal naar buiten? We maken een korte introductiefilm waarin we de echte mensen laat zien, die echte verhalen vertellen. ‘Wat zijn hun drijfveren?’, ‘Waarom doen ze het werk wat ze doen?’ en ‘Waarom bij Allerzorg’? We maken een boekje waarin alle medewerkers zich voorstellen, informatiefolders per dienst en een nieuwe Allerzorgkrant met echte verhalen. Ook een nieuwe website kan niet achterblijven, met ruimte voor de warmte van Kraamzorg, Palliatieve zorg, Wondzorg en alle andere diensten en hun zorgteams in de buurt. Zo is Allerzorg altijd dichtbij.

Meer weten over deze case?

Bel of mail met René