Spot en non-spot in één van de populairste ochtendshows

{"autoplay":"true","autoplay_speed":"3000","speed":"300","arrows":"true","dots":"true","rtl":"false"}

 

De zomercampagne 2019 voor SalzburgerLand draaide vooral om actieve vakanties in de buitenlucht. Wandelen, mountainbiken, fietsen, klimmen, raften… en tegelijk genieten van de bergen en natuurlijk de Oostenrijkse Gemütlichkeit. De doelgroep is breed: gezinnen met jongere kinderen, jonge stellen en koppels ‘45+’. Een mooie klus met als doel ‘branding SalzburgerLand’.

 

Jodelen maar!

Impact, energie, breed bereik: we willen veel. Ver van tevoren starten we gesprekken met Radio 10, want het gerucht ging dat de populaire dj Gerard Ekdom naar die zender zou ‘verhuizen’ – en het bereik van de zender flink gaat groeien. Samen met de zender ontwikkelen we een ‘in program branding’ concept waarbij SalzburgerLand een week lang centraal staat in de ochtendshow. Luisteraars moeten via de Radio 10 app een jodelmelodie insturen om een vakantie te kunnen winnen.

Elke ochtend zijn er meerdere hilarische momenten te horen in ‘Ekdom in de Morgen’. De naam SalzburgerLand en wat je daar in de zomer kunt doen valt ontelbare keren – ‘in program’. Los daarvan zenden we spots uit op Radio 10 en Sky Radio. We sturen alle traffic naar lekkeropzomervakantie.nl: een url die direct doorverwijst naar een speciale landingspagina op de site van SalzburgerLand. Ruim twee weken lang is er letterlijk heel veel ‘rumour around the brand’ – als dat geen branding is!

Wil je meer weten over dit project? Neem dan contact op met Hans.

Deel dit artikel via:

Klant

SalzburgerLand

Middelen

Radio

Tags