Click "Enter" to submit the form.

Voor Stiho maakt O2 al ruim 7 jaar het Stiho magazine, dat vier keer per jaar op de mat valt bij relaties van Stiho en daarnaast wordt gelezen op de bouwplaats. Het populaire magazine met inspirerende (klant)verhalen verschijnt nu ook als online magazine, dat zowel op tablet als mobiel lekker leest. Hetzelfde magazine, maar met meer interactie en beleving!

Klant:
Stiho

Services:
Creatief concept, branding, online magazine

Link:
Website

In deze enerverende tijd waarin online communiceren een nóg grotere rol speelt, wordt de behoefte naar online communicatieoplossingen ook steeds groter. Bij onze klant Stiho was dat een online versie van het ‘oude vertrouwde’ printmagazine. Het online magazine heeft natuurlijk een herkenbare look & feel, maar leest toch net even anders dan het gedrukte magazine.


Dynamisch en efficiënt

Het Stiho magazine is bedoeld om iedereen in de bouw up-to-date te houden van de laatste ontwikkelingen, nieuwe producten, en elkaar te inspireren met échte verhalen van kleine en grote ondernemers. Een blad waar je even voor gaat zitten. In tegenstelling tot het printmagazine zorgen de extra elementen van de online variant voor een aanvullende dynamiek. Er ligt meer focus op beeld en door de effecten gaat het magazine meer leven, waardoor de boodschap langer blijft hangen.

Daarnaast heeft de online versie natuurlijk veel meer interactie. Waar we in print werkten met QR-codes, zijn informatie over diensten en producten nu met één klik op de knop binnen handbereik. Ook feedback geven was nog nooit zo laagdrempelig en het magazine kan heel efficiënt en tegen lage kosten online verspreid worden.


Meten is weten

Een ander groot voordeel van het online publiceren van je magazine is het verzamelen van kennis over je doelgroep. Door de koppeling van het magazine aan Google Analytics krijg je veel inzicht in het ‘lezersgedrag’. Welke artikelen worden het beste gelezen? Welke producten worden aangeklikt? En via welke kanalen komen de meeste lezers bij het magazine terecht? En dat levert weer waardevolle input voor het volgende magazine op: moeten we de artikelen korter maken? Hoe kunnen we het magazine het beste verspreiden en op welk device wordt hij het beste gelezen? Allemaal kennis die gebruikt kan worden om het volgende nummer van je magazine nóg beter in te richten.

Meer weten over deze case?

Bel of mail met Hans