Verbreek
de stilte

De Hulplijn Seksueel Misbruik richt zich op slachtoffers van seksueel, fysiek of psychisch geweld. Slachtofferhulp Nederland vraagt O2 om de hulplijn opnieuw onder de aandacht te brengen en zo slachtoffers een platform te bieden.

Akelig stil
Voor slachtoffers is praten over hun ervaringen zo moeilijk dat het vaak akelig stil blijft. Dat wordt de insteek voor de campagne, met de oproep om de stilte te verbreken. Om een breed publiek te bereiken, kiezen we voor een crossmediale aanpak met radio, print, online en PR.

Intrigerend concept
We maken vier intrigerende reclamespotjes die het concept ‘Verbreek de stilte’ met emotie laten horen. De spots worden bijna 500 keer uitgezonden, op SkyRadio voor het oudere deel van de doelgroep en op SLAM!FM voor de jongere slachtoffers.

Talkshow Pauw
We hangen posters op in uitgaansgelegenheden, plaatsen adverenties en blazen www.verbreekdestilte.nl opnieuw leven in. Bovendien organiseren we de woordvoering en PR. De actie resulteert in aandacht bij talkshow Pauw, in regionale én landelijke media en een uitgebreid verslag op BNR Radio.

Heel mooi resultaat
Tijdens de campagneperiode hebben bijna 300 mensen gehoor gegeven aan de oproep de stilte te verbreken, vijf keer zo veel als normaal. Slachtofferhulp Nederland spreekt van een heel mooi resultaat en daar zijn wij trots op!


Deel dit artikel via: