Een slimme (online) middelenmix Zo genereer je bereik en impact

{"autoplay":"true","autoplay_speed":"3000","speed":"300","arrows":"true","dots":"true","rtl":"false"}

 

Het tekort aan zorgpersoneel gaat gepaard met een hoge werkdruk en helaas ook uitval. Werkgevers- en werknemersorganisaties in de zorg hebben daarom een kennisplatform gelanceerd waarop zorgprofessionals met praktische tips gestimuleerd worden om aan de slag te gaan met gezond en veilig werken: de Arbocatalogus VVT. Vorig jaar hebben we dit platform volledig inhoudelijk mogen vernieuwen en begin dit jaar volgde de lancering en promotiecampagne.

 

De Arbocatalogus VVT heeft een flinke make-over gekregen. De site is gebruiksvriendelijk en intuïtief ontworpen, en ingedeeld in heldere thema’s. Ook moest er een nieuwe doelgroep worden aangesproken: de zorgprofessionals op de ‘werkvloer’. De lancering van het nieuwe kennisplatform vormde de aanleiding om het belang van gezond en veilig werken opnieuw onder de aandacht te brengen. Aan ons de taak om een communicatiecampagne op te zetten, met als doel (meer) bekendheid, meer bezoek en meer gebruik.

Middelen slim inzetten

Door een strategische middelenmix in te zetten, kon er met zo min mogelijk inspanning en budget zo veel mogelijk bereik en impact gegenereerd worden. De mix voor succes: samen met alle sociale partners (samen A+O VVT) aftrappen in één lanceerweek en gebruik maken van ‘owned en earned media’, in combinatie met paid media (SEA en een social media campagne). Tegelijkertijd zijn er persberichten verstuurd voor redactionele aandacht en hebben we interne communicatie-pakketten voor VVT organisaties gemaakt.

Creatieve vertaling

De boodschap van de campagne – ‘de vernieuwde Arbocatalogus VVT dé plek is voor direct antwoord op al je vragen over arbeidsomstandigheden in de VVT’ – is ondersteund met aantrekkelijke en actiematige campagne-uitingen. Door gebruik te maken van korte, prikkelende vragen die ingaan op wat leeft op de werkvloer, zorgen we voor uitingen die de doelgroep triggeren en nieuwsgierig maken. Met de duidelijke call to action wordt er zo veel mogelijk bezoek naar de website gegenereerd: ‘Check ’t op de Arbocatalogus VVT!’

Succesvolle campagne

De resultaten zijn boven verwachting: het aantal websitebezoekers is vervijfvoudigd. Met name de social media campagne heeft er voor gezorgd dat zorgprofessionals op de website zijn beland: het zorgde voor meer dan de helft van de bezoekers. Met ondersteuning van de Google Adwords campagne en de inzet van alle andere kanalen, is zo een prachtig resultaat bereikt.

Neem een kijkje op de gloednieuwe Arbocatalogus VVT!

Wil je meer weten over dit project? Neem dan contact op met Marjan.

Deel dit artikel via:

Klant

CAOP

Website

https://www.arbocatalogusvvt.nl/

Middelen

Social media, vakmedia, website, advertenties

Tags