Nieuws
archief

Interne inspiratiemiddelen

Je wilt je medewerkers raken. Niet alleen met hen communiceren, maar ze echt inspireren . Welke middelen kies je? O2 tipt vijf interne inspiratiemiddelen voor extra blije medewerkers.

O2 tipt vijf interne inspiratiemiddelen voor extra blije medewerkers:

 

Praten over onveiligheid helpt

Medewerkers in de gehandicaptenzorg moeten zich veilig kunnen voelen, maar dat is niet altijd vanzelfsprekend. Ongewenst gedrag van cliënten met een beperking leidt geregeld tot onveilige situaties, van een onbewuste beweging tot echte agressie. De angst hiervoor vreet aan het werkplezier, nog meer dan de intimidatie en agressie zelf. Maar er wordt bijna niet over gesproken, terwijl praten helpt! Hoe zorg je dat het gevoel van onveiligheid bespreekbaar is, van werkvloer tot directie?

 

Inspiratiesessies leiden tot nieuwe uitstraling de SMD

De SMD Zaanstreek Waterland – een organisatie voor welzijn en maatschappelijke dienstverlening – is na een fusie en het na korte tijd ongedaan maken daarvan op zoek naar wat hen bindt en hoe ze zich het best kunnen positioneren in een nieuwe markt met aanbestedingen en concurrentie.

De organisatie pakt dit allereerst op met de eigen mensen, het kapitaal van deze organisatie. Vrijwilligers, professionals en MT gaan vol energie aan de slag in vier inspiratiesessies onder leiding van O2 Communicatie.

 

5 tips om je doelgroep in beweging te krijgen

1. Ga op de goede stoel zitten
Het klinkt misschien afgezaagd, maar blijf je verplaatsen in je doelgroep. Wat
zou jij vinden van je eigen idee of voorstel als je tot de doelgroep behoorde?
Dat is voor ons leidraad bij brainstormen – en we toetsen onze concepten eraan.

Introductie Ketengericht werken symboliseert teamgeest

  • Case PLUS Ketengericht werken fotobooth
  • Case PLUS Ketengericht werken aankleding
  • Case PLUS Ketengericht werken mailing

Het servicekantoor van PLUS supermarkten gaat over op ‘ketengericht werken’. Kern daarvan is dat voortaan in teams dwars door business units heen wordt gewerkt. Voor veel medewerkers een flinke verandering in hun werkwijze. PLUS heeft een kick-off met een speciale training voorbereid. Aan O2 de vraag om medewerkers te enthousiasmeren voor ketengericht werken, de kick-off te communiceren en te zorgen voor aankleding van de locatie en een passende give-away.

Pagina's