5 tips om je doelgroep
in beweging te krijgen

1. Ga op de goede stoel zitten
Het klinkt misschien afgezaagd, maar blijf je verplaatsen in je doelgroep. Wat
zou jij vinden van je eigen idee of voorstel als je tot de doelgroep behoorde?
Dat is voor ons leidraad bij brainstormen – en we toetsen onze concepten eraan.

2. Maak het niet onnodig moeilijk
Het is verleidelijk: veel inhoud communiceren. Want er is over elk onderwerp veel te vertellen. Maar blijf kort,
concreet en realistisch; je doelgroep maakt minder tijd voor je dan je denkt. Het is dan ook cruciaal dat de
echte essentie van je boodschap altijd centraal staat en dat je alleen daarop focust.

3. Maak het ook menselijk
Kijk niet alleen uit zakelijk oogpunt naar je idee, maar ook als mens. Ofwel: je idee moet rationeel
kloppen, maar vergeet ook de emotionele factor niet. Concepten die ook van mens tot mens raak
zijn, hebben altijd meer effect.

4. Kies een positieve insteek
Zou je doelgroep een half leeg of een half vol glas willen? Daarom dus.

5. Bel of mail O2Communicatie!
0346 – 55 72 00, hans@o2communicatie.nl


Deel dit artikel via: