5 X gedenkwaardig!

{"autoplay":"true","autoplay_speed":"3000","speed":"300","arrows":"true","dots":"true","rtl":"false"}

 

1997:  Een logo naar de Bonkevaart graag

Onze klant Ordina wordt – hoe kan het anders – een halve dag voor de uitzending begint, de officiële tijdsponsor van de Elfstedentocht! Mooi, maar nu nog een logo in beeld bij de live registratie. Even mailen was er in 1997 nog niet bij… Met een videoband in de auto springen en dwars door een besneeuwd Nederland naar de Bonkevaart in Leeuwarden rijden dus!

2003: Letterlijk ‘Moved by Mammoet’

Klant Mammoet staat met een fraaie stand op een offshore beurs in Stavanger, Noorwegen. In lijn met het concept ‘Moved by Mammoet’ dat we voor ze hebben ontwikkeld, stellen we voor om alle taxi’s in de stad van stickers ‘Moved by Mammoet’ te voorzien. Zodat alle bezoekers ook letterlijk ‘moved’ zijn. Leuk idee, vond de klant. Na een middagje bellen (en faxen!) met Knut Knutsen – echt waar –  van de taxicentrale in Stavanger, was het geregeld.

2006: Café Basso – of toch maar niet

Onze klant CSC is hoofdsponsor van een wielerploeg die favoriet is voor de overwinning in de Tour de France van 2006. Zeker kopman Ivan Basso moet het gaan waarmaken. Er loopt een etappe door Nederland met aankomst op de Cauberg, waar we voor CSC een prachtige hospitality unit neerzetten. De hele tent wordt fraai aangekleed en omgedoopt tot ‘Café Basso’ met polo-shirts, posters, slingers en meer. Wat gebeurt: de dag voor die etappe wordt Ivan Basso uit de koers gehaald voor vermeend dopinggebruik… Even verbouwen dus.

2012: Sneeuwballen op het dak van het Kurhaus

Ludiek en creatief idee voor klant SalzburgerLand: we droppen 1.000 sneeuwballen van foam aan parachutes boven het strand van Scheveningen om zo de promotie van het winterseizoen af te trappen. In vijf sneeuwballen zit een ticket voor een gratis wintersport. Bijna 1.000 mensen staan klaar op het strand en na twee proefrondjes – het waait nogal – worden de parachutes succesvol gedropt. Er landen er een stuk of wat op het dak van het Kurhaus, maar eind van de middag hebben we vijf dolgelukkige winnaars!

2017: ‘Heroes of Physics’ in Veldhoven

Je kunt het je haast niet meer voorstellen, maar in 2017 zijn we betrokken bij het grootste fysieke (!) event voor natuurkundigen in Nederland: Physics@Veldhoven. Twee dagen lang dompelen ruim 1.600 natuurkundigen zich onder in ontwikkelingen in hun vak met lezingen, workshops, presentaties, een feest enz. O2 Communicatie zorgt in 2017 voor het eerst voor een conceptuele aanpak van het event: de ‘Heroes of Physics’ zijn geboren! Naar eigen zeggen zijn natuurkundigen nu eenmaal een beetje ‘nerdy’ en zijn gek op strips – dus zetten we ze als striphelden neer. Het wordt een groot succes en de vijf jaar erna verzorgen we ook concept, aankleding enz. en zijn we medeverantwoordelijk voor de eventorganisatie van Physics@Veldhoven.

Deel dit artikel via: