Verandering

{"autoplay":"true","autoplay_speed":"3000","speed":"300","arrows":"true","dots":"true","rtl":"false"}

 

‘Verandering’ is een veel besproken begrip. Verandering is moeilijk, in zekere zin eng en vaak ongewenst. Maar verandering is tegelijk een drijfveer die we nodig hebben. Wijzelf als mensen, maar ook een organisatie of een merk heeft verandering nodig. Ik laat me graag even bijstaan door een paar bekenden:

When you’re finished changing, you’re finished (Benjamin Franklin)
Those who cannot change their minds cannot change anything (George Bernard Shaw)
Change is the law of life. And those who look only to the past or present are certain to miss the future (John F. Kennedy)

De boodschap is duidelijk: zonder verandering staan we stil. We hebben er ook in ons vak veel mee te maken, maar is verandering altijd nodig, moet alles continue in beweging zijn en veranderen? Nee, zeker niet. Want we zoeken ook naar zekerheid, naar een basis om vanuit te denken en werken. Er gaat voor ons dan ook geen project voorbij zonder dat we de verandering spiegelen aan het DNA van de organisatie, het bedrijf of het merk. Waarom deze verandering, waarom past die bij het bedrijf of merk, welk effect willen we bereiken? Want een verandering zet je niet in gang om te veranderen alleen. Maar die combinatie van je DNA met de wens om te veranderen – daar komen hele mooie dingen uit voort.

Dat hebben we dit jaar zelf ook mogen ondervinden. ‘Puur energie’ is wat we willen bereiken bij O2. Met elk project, met elk gesprek: het is ons DNA. Maar ook wij wilden veranderen. Van kantoor, van vestigingsplaats, van manier van werken, van vervoermiddel…
En die wens kwam voort uit ons DNA: we wilden op zoek naar nieuwe energie. Met als gevolg dat we sinds oktober in een heerlijk nieuw kantoor zitten, hartje Utrecht. Met een fantastisch team van (deels nieuwe) collega’s maar met de vertrouwde berg energie!

Deel dit artikel via: