wij zijn Techniek Nederland de makers van morgen

{"autoplay":"true","autoplay_speed":"3000","speed":"300","arrows":"true","dots":"true","rtl":"false"}

 

UNETO-VNI is sinds jaar en dag bekend als dé ondernemersvereniging van de installatiebranche. Maar de sector ontwikkelt zich razendsnel en de ambities van de vereniging zijn terecht groot. Techniek Nederland wordt de nieuwe naam en O2 wordt gevraagd te helpen bij de ontwikkeling van de merkstrategie, het merkverhaal, de communicatie naar leden en de introductiecampagne ‘voor heel Nederland’.

 

‘Planning is everything’

Vanaf de zomer van 2018 wordt non-stop gewerkt aan de naamswijziging en de introductie van het nieuwe merk. Alle stakeholders – intern en extern – worden in kaart gebracht en O2 stelt een masterplan op om alle groepen op het juiste moment op de juiste manier te informeren. Ook de overgangsfase vanaf de vooraankondiging begin september tot de officiële naamswijziging medio januari wordt zorgvuldig geregisseerd.

Het verhaal

Het nieuwe (merk)verhaal van Techniek Nederland is cruciaal. O2 haalt het op bij voorzitter en bestuur, bij directie en medewerkers en bij de leden van Techniek Nederland. Samen met het communicatieteam van Techniek Nederland wordt het aangescherpt en afgerond. Ontwerpbureau Lava werkt aan de visuele identiteit, O2 ontwikkelt strategie en introductiecampagne en Social Inc. zorgt voor de vertaling naar online en social media.

Leden staan centraal

Veel aandacht gaat terecht uit naar de leden van Techniek Nederland. Zij worden steeds als eerste op de hoogte gebracht en met een compleet introductiepakket voorbereid op de naamswijziging. We willen graag dat ze zo snel mogelijk herkenbaar zijn als lid van Techniek Nederland; met het nieuwe logo op hun bedrijfswagens en websites, op hun gevels en in de algemene voorwaarden. Tussendoor loopt ook nog het project over de introductie van de nieuwe lidmaatschapscriteria (O2 ondersteunt in de communicatie daarover), dus het is maandenlang spitsuur op het bureau van Techniek Nederland.

Introductiecampagne

Een originele ‘switch’-campagne ontwikkeld door Social Inc. ondersteunt de officiële naamswijziging op 15 januari. Tegelijkertijd start de BNR Techniektour, een wekelijks radioprogramma op locatie, mogelijk gemaakt door Techniek Nederland. De landelijke introductiecampagne start op 11 maart op radio, via megabillboards langs de snelweg en via social media.

De campagne zet het werk van de leden en het belang van dat werk voor Nederland goed op de kaart. Of het nu gaat om het installeren van zonnepanelen op woningen, slimme meters en cv-installaties, zorgoplossingen aan huis, klimaatregulatie binnen bedrijven, veilige en stabiele internetverbindingen thuis of op kantoor, of een zorgeloze moderne badkamer. ‘Onze slimme techniek is onmisbaar.’ Ook voor het oplossen van grotere maatschappelijke vraagstukken zoals de energietransitie, mobiliteit en langer zelfstandig thuis wonen. ‘Wij zijn Techniek Nederland. De makers van morgen.’

Wil je meer weten over dit project? Neem contact op met René.

Deel dit artikel via: