De slimme naamsverandering van Techniek Nederland

{"autoplay":"true","autoplay_speed":"3000","speed":"300","arrows":"true","dots":"true","rtl":"false"}

 

Voor UNETO-VNI, dé ondernemersvereniging van de installatiebranche, was 2019 het jaar van de naamsverandering; zij gaan verder als Techniek Nederland. En dat gaat om veel meer dan alleen een nieuwe naam; het gaat om het sterker profileren van de sector. Met deze nieuwe naam stappen ze naar voren en maken Nederland duidelijk dat vooruitgang, duurzaamheid, gezond en comfortabel leven, veiligheid en een toekomstbestendige infrastructuur beginnen bij TECHNIEK. O2 werd gevraagd voor de ontwikkeling van de merkstrategie en het merkverhaal en we ontwikkelden een introductiecampagne. Een project waar we met puur energie op terugblikken!

 

Het verhaal
Het nieuwe (merk)verhaal van Techniek Nederland is cruciaal en de slogan ‘De makers van morgen’ is niet voor niets gekozen. Want de installatiesector is belangrijk voor Nederland. Nu, en vooral ook morgen. Geen klimaatdoelen zonder installatietechniek, geen hightech infrastructuur zonder goede verbindingen, geen ‘Big data’ en cybersecurity zonder goed functionerende systemen… Of het nu gaat om duurzame gebouwen, intelligent ontsloten en aangesloten wijken, slimme doorstroming van verkeer, efficiënte en energiezuinige industrie, toekomstgericht onderhoud van al onze infrastructuur, langer zelfstandig thuiswonen, veilige internetverbindingen of smart homes. De leden van Techniek Nederland realiseren de oplossing voor vandaag en de toekomst.

Over de bühne
Dat verhaal én de nieuwe naam hebben we wereldkundig gemaakt aan consumenten en zakelijke beslissers. Maar niet voordat we collega’s en alle 5.000 leden van Techniek Nederland op de hoogte hadden gebracht. Met een compleet introductiepakket werden de leden voorbereid op de naamswijziging. Daar werkten we in 2018 al hard aan.

Landelijke introductiecampagne
Een ludieke ‘switch’-campagne ontwikkeld door Social Inc. was het startschot voor de naamswijziging. In het voorjaar pakten we flink uit met een landelijke introductiecampagne op radio en via megabillboards langs de snelweg. Social Inc. zorgde voor de doorvertaling online en op social media. Nederland kon maandenlang niet om Techniek Nederland heen!

 

Wil je meer weten over dit project? Neem contact op met René Kerkhove.

Deel dit artikel via: