De trotse Twinkels van de zorg Van project naar merk

{"autoplay":"true","autoplay_speed":"3000","speed":"300","arrows":"true","dots":"true","rtl":"false"}

 

Je bent projecteigenaar van een prachtig project in de zorg. Samen met je collega’s werk je er keihard aan. Het Ministerie van VWS is als opdrachtgever erg tevreden. Liefst 36 organisaties in je sector doen enthousiast mee. Maar buiten die organisaties kent eigenlijk niemand je project… De mooie voorbeelden, de geleerde lessen, de nieuwe vormen van persoonsgerichte zorg…. Terwijl je eigenlijk de hele sector in beweging wil brengen! Hoe doe je dat? Waar begin je? Hoe wordt je project een sterk merk? Bij O2 weten we daar wel antwoord op.

 

De trotse Twinkels van de gehandicaptensector

Denkend vanuit de doelgroep ontwikkelen we het creatieve concept ‘Twinkels’. ‘Twinkels’ als merknaam en label voor de beste cases. Een naam die past bij de inhoud en de essentie van dit ontwikkelproject omdat deze succesverhalen voor persoonsgerichte zorg, letterlijk zorgen voor een twinkel (of glimlach) in het leven van cliënten. En voor twinkels bij begeleiders die hun werk weer leuk gaan vinden. De term twinkel klopt ook, omdat alle beste projecten laten zien dat er een draai, een ’twist’ (twist-twinkel), anders denken en doen nodig is om echt vernieuwend te zijn.

 

Sprankelende teksten en vormgeving

Vanuit die gedachte ontwerpen we een sprankelend Twinkel logo, dat als een label en kwaliteitsstempel op de verhalen (interviews, films) van de organisaties wordt gezet. We briefen de tekstschrijver om twinkelend te schrijven. Fotografen focussen op twinkels in ogen of houding van cliënten en geïnterviewden. Kleuren van de bestaande huisstijl maken we frisser en steviger.

 

Online Twinkel-magazine
We ontwerpen en maken het online magazine www.twinkelmagazinegehandicaptensector.nl om de verhalen gebundeld en goed zichtbaar te presenteren. We geven twinkelende social media posts vorm (statisch en ook dynamisch/video) om de hele sector naar het magazine te leiden. De originele projectnaam ‘Begeleiding á la Carte’ blijft bestaan, maar wordt een soort afzender van de Twinkels, met subtiel daaronder de deelnemende organisaties en de logo’s van VWS en Vilans als trotse ‘eigenaren’.

De projecten gaan twinkelen, de campagne twinkelt en de hele sector wordt bereikt. Met zeventien Twinkels in het eerste jaar leggen we een mooie basis voor de volgende jaren. Want nieuwe organisaties melden zich aan voor het project; zij willen ook gaan Twinkelen!

 

Wil je meer weten over dit project? Neem contact op met René.

Deel dit artikel via: