In dialoog over koers scholenkoepel De Waarden

{"autoplay":"true","autoplay_speed":"3000","speed":"300","arrows":"true","dots":"true","rtl":"false"}

 

De Waarden – een stichting voor basisonderwijs – ontvouwt de plannen voor de toekomst. Dat doen ze via hun koersplan, een levend document dat zich continu ontwikkelt op weg naar 2023. De 350 medewerkers worden uitgedaagd om door te denken over de nieuwe richting. Dat red je niet met alleen een plan op papier en daarom vraagt De Waarden O2 Communicatie om op een slimme manier het koersplan te laten leven bij de 18 aangesloten scholen.

Toegankelijke koersdocument
O2 Communicatie maakt van het strategische document een visueel aantrekkelijke, toegankelijke en energievolle uitgave. We bedenken de presentatievorm voor het koersdocument en ontwikkelen een campagne om de scholen uit te dagen écht met het koersdocument aan de slag te gaan.

Eenvoudig en herkenbaar
‘Bouwstenen’ die de inhoudelijke thema’s eenvoudig en herkenbaar presenteren vormen de basis voor de campagne. We koppelen ambassadeurs aan deze bouwstenen en ontwikkelen materiaal voor de scholen om mee aan de slag te gaan. En dat doen we allemaal samen met mensen vanuit de verschillende geledingen van de scholenkoepel. Zo hebben verschillende partijen direct invloed op de ideeën en plannen.

Simpel en doeltreffend, zo horen we terug nadat alle scholen hun inspiratiemateriaal hebben ontvangen. Een aanpak die precies doet wat moet: zorgen dat de nieuwe koers gaat leven bij De Waarden en hun scholen. Voor O2 een mooi project omdat we met slimme (visuele) oplossingen en het direct betrekken van de mensen van De Waarden er voor hebben kunnen zorgen dat nieuw beleid ook echt gaat leven.

Wil je meer weten over dit project? Neem contact op met Onno

Deel dit artikel via: