Van methode naar mini-merk

{"autoplay":"true","autoplay_speed":"3000","speed":"300","arrows":"true","dots":"true","rtl":"false"}

 

De Aanpak Organisatieklimaat is een bewezen, door Stichting IZZ ontwikkelde methodiek die helpt om door middel van een continue dialoog het werkklimaat binnen zorgorganisaties te verbeteren. Ben je er nog…? Hopelijk wel, maar de gemiddelde lezer zal afgehaakt zijn. Complex inderdaad. IZZ vroeg ons om het simpel te maken. Gaaf vinden we dat!

Beleid kun je uitstekend ‘branden’
Een wetenschappelijk ontwikkelde methodiek is eigenlijk ook maar een product. Vraag je gewoon af waarom je doelgroep het zou willen ‘kopen’? Waarom worden ze er blij van? Vind daar eenvoudige woorden voor, denk in pakkende kopregels en leuke pay-offs en vergeet de emotionele component niet. Maak het vervolgens mooier en herkenbaar. Gebruik ontwerp, vormgeving en maak eens een conceptposter. Als je het op die poster pakkend weet neer te zetten, is je missie geslaagd. Complex is eenvoudig geworden.

Kort en krachtig: InDialoogIZZ
Voor de Aanpak Organisatieklimaat verzonnen we de naam InDialoog. We voegden IZZ toe op de positie van het merkenrecht-tekentje en gaven herkenbare (IZZ-)kleuren en typografie aan de naam. Zo wordt een methodiek een product en een product een (mini-)merk. In conceptposters beantwoordden we de vraag ‘waarom word ik hier blij van als koper’ om tot de kernboodschap te komen: ‘Bespaar fors op uw ziekteverzuim met InDialoog’ en ‘Houd uw medewerkers binnenboord met InDialoog’.

Doorvertalen naar alle middelen
Dit concept hebben we doorvertaald naar alle middelen die we inzetten voor de promotie van InDialoog en de werving voor een leergang InDialoog voor projectleiders. Campagne start nog deze maand. Wordt vervolgd.

Wil je meer weten over dit project? Neem contact op met Anouk

Deel dit artikel via: