entrea lindenhout
Niet 2x zo groot, maar 3x zo goed!

Op 1 april zijn Entrea en Lindenhout bestuurlijk samengegaan. Niet om twee keer groter te zijn, maar om drie keer zo goed te zijn in de hulp voor kinderen, jongeren en gezinnen met complexe problematiek. Maar wie zit te wachten op ‘fusiecommunicatie’?

O2 denkt en bedenkt mee
Bestuurlijk fuseren betekent dat er aan de voorkant vooralsnog niet veel verandert. De impact is er vooral eerst intern en vervolgens bij zakelijke relaties zoals opdrachtgevers en ketenpartners. Voor cliënten verandert er nog even niets, ook omdat de beide merknamen Entrea en Lindenhout gewoon blijven richting markt.

We sluiten aan bij de wens van beide bestuurders om vooral intern te ondersteunen, goed te monitoren en het ‘ritsproces’ van de fusie positief te stimuleren. Interne communicatie staat voorop en iedere twee weken houden we alle collega’s op de hoogte. Managementteams en medewerkers van beide organisaties bespreken samen waar ze elkaar kunnen versterken. Zo werken we stap voor stap aan de bundeling van krachten. Tegelijkertijd ontwikkelen we een gezamenlijke interne communicatiestijl en een logo voor de nieuwe ‘holding’organisatie.

Naar buiten
Op het moment dat bijna de hele organisatie met elkaar heeft kennisgemaakt gaan we voor het eerst naar buiten: richting zakelijke relaties, om de optelsom van beide organisaties goed neer te zetten. Dat doen we met een goed presentatieverhaal, een heldere introductiekrant en digitale nieuwsbrieven. Compleet met een nieuw logo, een frisse stijl en vernieuwde energie voor een krachtige, bevlogen organisatie.

Nog meer één in 2018
Voorlopig blijven kinderen, ouders en opdrachtgevers gewoon met Entrea en Lindenhout werken zoals ze gewend zijn. In de loop van 2018 zal entrea lindenhout steeds vaker als één organisatie naar buiten treden. Wordt dus vervolgd.

Wil je meer weten over dit project? Neem contact op met Anouk.


Deel dit artikel via: