Geef je verhaal meer beleving met een online magazine

{"autoplay":"true","autoplay_speed":"3000","speed":"300","arrows":"true","dots":"true","rtl":"false"}

 

Voor Stiho maakt O2 Communicatie al ruim vier jaar het Stiho magazine, dat vijf keer per jaar op de mat valt bij klanten en wordt gelezen op de bouwplaats. Het populaire magazine met inspirerende klantverhalen is nu ook als online magazine verschenen, dat zowel op tablet als mobiel lekker leest. Hetzelfde magazine, maar met meer interactie en beleving!

 

In deze enerverende tijd waarin online communiceren een nog grotere rol is gaan spelen, komen er ook allerlei nieuwe ideeën naar boven. Bij onze klant Stiho was dat een online versie van het ‘oude vertrouwde’ printmagazine. De wens lag er al een tijdje, maar nu was de tijd ook echt daar. Het nieuwe nummer heeft natuurlijk een herkenbare look & feel, maar leest toch net even anders dan het gedrukte magazine.

Dynamisch en efficiënt

Het Stiho magazine is bedoeld om iedereen in de bouw up-to-date te houden van de laatste ontwikkelingen, nieuwe producten, en elkaar te inspireren met échte verhalen van kleine en grote ondernemers. Een blad waar je even voor gaat zitten. In tegenstelling tot het printmagazine zorgen de extra elementen van de nieuwe online variant voor een aanvullende dynamiek. Er ligt meer focus op beeld en door de effecten gaat het magazine meer leven, waardoor de boodschap langer blijft hangen.

Daarnaast heeft de online versie uiteraard veel meer interactie. Waar we in print werkten met QR-codes, zijn informatie over diensten en producten nu met één klik op de knop binnen handbereik. Ook feedback geven was nog nooit zo laagdrempelig en het magazine kan heel efficiënt en tegen lage kosten online verspreid worden.

Meten is weten

Een ander groot voordeel van het online publiceren van je magazine is het verzamelen van kennis over je doelgroep. Door de koppeling van het magazine aan Google Analytics krijg je veel inzicht in het ‘lezersgedrag’. Welke artikelen worden het beste gelezen? Welke producten worden aangeklikt? En via welke kanalen komen de meeste lezers bij het magazine terecht? En dat levert weer waardevolle input voor het volgende magazine op: moeten we de artikelen korter maken? Hoe kunnen we het magazine het beste verspreiden en op welk device wordt hij het beste gelezen? Allemaal kennis die gebruikt kan worden om het volgende nummer van je magazine nóg beter in te richten.

 

Benieuwd naar het eindresultaat? Het magazine is hier te bekijken.

 

Wil je meer weten over dit project? Neem contact op met Marjan

Deel dit artikel via: