Goedopweg trekt aan de bel bij MBO-studenten

{"autoplay":"true","autoplay_speed":"3000","speed":"300","arrows":"true","dots":"true","rtl":"false"}

 

MBO-studenten pakken vaker het ov dan de fiets. Goedopweg wil dit gewoontegedrag omdraaien en lanceert in het voorjaar van 2022 een campagne ‘MBO’ers op de fiets’ om MBO-studenten te stimuleren vaker met de fiets naar school te gaan.

 

Weer in het zadel

De campagne is ontwikkeld in samenwerking met vier MBO-studenten. De innovatieve manier van samenwerken verdient naast een leuke campagne ook aandacht op social media en in de pers. Een mini-event met officiële lancering bij een ROC-locatie in Amersfoort zorgt voor een mooie link met de MBO-studenten die hard hebben gewerkt aan de campagne. En we hijsen daarmee direct een eerste groep studenten weer in het zadel.

 

Het startsein

Diverse activiteiten vormen een pitstraat waar de studenten een bezoek kunnen brengen aan een mobiele fietsenmaker die vanuit zijn bus snelle reparaties uitvoert om de fietsen weer in een betere conditie te krijgen. Een smoothiebar waar studenten zelf in de derde versnelling zorgen voor een gratis en gezond tussendoortje. Of een ‘Pimp je fiets’-fietsenhok waar ze hun fiets kunnen customizen, zodat deze opvalt tussen de honderden fietsen in een rek. In het bijzijn van de studenten en pers werd het gouden slot geopend en ging de campagne officieel van start.

 

Wil je meer weten over dit project? Neem contact op met Krijn of Liona.

Deel dit artikel via: