Inspiratiesessies leiden tot nieuwe uitstraling SMD

{"autoplay":"true","autoplay_speed":"3000","speed":"300","arrows":"true","dots":"true","rtl":"false"}

 

De SMD Zaanstreek Waterland – een organisatie voor welzijn en maatschappelijke dienstverlening – is na een fusie en het na korte tijd ongedaan maken daarvan op zoek naar wat hen bindt en hoe ze zich het best kunnen positioneren in een nieuwe markt met aanbestedingen en concurrentie.

 

De organisatie pakt dit allereerst op met de eigen mensen, het kapitaal van deze organisatie. Vrijwilligers, professionals en MT gaan vol energie aan de slag in vier inspiratiesessies onder leiding van O2 Communicatie.

Veel dat mensen bindt 

In inspiratiesessies gaan we op zoek naar ‘de Why’ en het echte verhaal van en achter de SMD. De bijeenkomsten leveren een schat aan informatie op over de kracht van de SMD, de mensen die er werken én waarom klanten, collega’s en opdrachtgevers blij worden van (de mensen van) de SMD. Ze leiden ook tot het inzicht dat er veel is dat de mensen bindt; heel waardevol in een onzekere tijd over werk en werkomgeving.

Waarde voor inwoners en regio centraal

De sessies brengen O2 Communicatie ook meer dan genoeg input om de organisatie opnieuw te positioneren. Hierbij komt de waarde van de professionals en vrijwilligers voor de inwoners en regio centraal te staan. Met het grote aanbod aan diensten overzichtelijk gepresenteerd. Voortaan presenteert de organisatie zich als: ‘De SMD, voor u en Zaanstreek-Waterland’. Zie ook: www.desmd.nl.

Wil je meer weten over dit project? Neem dan contact op met Onno.

Deel dit artikel via: