5 tips om je merk
te laten shinen!

‘Branding’ is een mooi containerbegrip geworden: er valt zo veel onder dat het soms moeilijk is om te bepalen wat ‘branding’ nu eigenlijk is. Wat ons betreft is branding ‘bouwen aan je merk’ en ja - ook dat is behoorlijk breed. Maar wat doe je als je het idee hebt dat je merk wel wat meer mag shinen?

1. Check it out
Check extern of ook daar de mening leeft dat je merk meer mag shinen. De input van een paar klanten kan heel waardevol zijn!

2. Waarom bestond je ook alweer?
Dat is de kern van je branding. Alles wat je doet, zegt en uitstraalt moet kloppen met het binnenste van het binnenste van je merk: met je reden van bestaan dus. En dat is?

3. Puur energie
Hoe vertaal je die reden van bestaan van je merk of bedrijf? Wij noemen dat met een mooi woord ‘creatief concept’. Heb je die basis staan, dan kun je die overal in toepassen voor een eenduidige branding. Bij O2 Communicatie is dat ‘puur energie’, voor Techniek Nederland hebben we ‘de makers van morgen’ neergezet.

4. Naar buiten! (en binnen)
De volgende stap in branding is je verhaal extern – en intern natuurlijk – gaan vertellen. Maar kloppen de media en middelen bij je branding, is je verhaal daar geschikt voor? Jezelf naar SalzburgerLand jodelen bij ‘Ekdom in de morgen’ op Radio 10 is leuk, maar kan niet voor elk merk.

5. Help!
Branding is best lastig, zeker als je zelf met een interne blik kijkt en luistert. Dus als je denkt dat je merk wel wat extra glans kan gebruiken, maar je vraagt je af hoe – bel ons dan even!


Deel dit artikel via: