Mogen we toch nog een keer jullie aandacht?

{"autoplay":"true","autoplay_speed":"3000","speed":"300","arrows":"true","dots":"true","rtl":"false"}

 

De persconferentie van 12 november bracht helaas slecht nieuws. Oplopende besmettingen en hernieuwde coronamaatregelen. Hoe houd je dan als Gemeente Utrecht de moed erin bij je burgers? Hoe stimuleer je medewerking met meer dan alleen regels? Aan ons de vraag een abri- en postercampagne te maken die de juiste snaar raakt. En oh ja, graag morgen af….

 

Rake teksten, helder beeld

Testen en thuisblijven bij klachten, afstand houden, meer thuis werken. We kennen allemaal het rijtje, de regels en de theorie. Maar hoe vertaal je dat naar de praktijk van een drukke decembermaand? Hoe zorg je dat mensen zich herkennen en aangesproken voelen? We sluiten aan bij de Utrechtse mentaliteit met ‘Utreg zet door’. We kiezen beelden die bijna als een icoon direct duidelijk zijn, en toch generiek genoeg voor een brede groep. En we houden de oproep eenvoudig en prikkelen de gemeenschapszin: “Toch even testen”, “vooral thuis blijven”, “geef elkaar de ruimte”, “hou samen afstand”.


Enthousiast en snel

De toon is raak, de gemeente is enthousiast. Met slimme beeldbewerking en vlot studiowerk zijn de posters in no-time af en worden opgehangen. Hou vol allemaal, Utreg zet door!

 

Wil je meer weten over dit project? Neem contact op met Krijn.

Deel dit artikel via: