Online zomersporten in
SalzburgerLand

SalzburgerLand staat met plaatsen als Flachau, Zell am See-Kaprun en Saalbach-Hinterglemm heel stevig op de Nederlandse wintersportkaart. Maar wat als SalzburgerLand die toeristen ook graag in de zomer willen ontvangen? Met een voorstel voor een ander product, en deels ook gericht op een andere doelgroep? SalzburgerLand vroeg ons een online campagne te ontwikkelen, waarbij tien deelnemende regio’s ieder hun eigen aandeel in de exposure kregen. Een prijsvraag op de website van SalzburgerLand vormt een extra trigger voor traffic naar die site. Tegelijk heeft SalzburgerLand behoefte aan content: het product ‘zomersporten’ moet op de kaart komen.

Smarticles en droomplekken
Voor de campagne maken we een splitsing tussen online platforms met een groot bereik en platforms met een specifieker bereik bij ‘outdoor liefhebbers’. Daarnaast hebben we te maken met de behoefte aan niet alleen content, maar ook traffic naar de site van SalzburgerLand.  Advertorials en editorials op margriet.nl, libelle.nl, een ‘smarticle’ op nu.nl en een newsletter van Ouders van Nu en het blad Zin worden aangevuld met advertorials en newsletters bij Hike&Bike, Fiets Actief, oppad.nl en droomplekken.nl.

Twee maanden online
SalzburgerLand en haar tien partners staan uiteindelijk twee maanden lang online in the picture. Letterlijk, want er is veel content met veel beeldmateriaal. De campagne scoort erg goed in CTR’s, in ‘average reading time’ en in clicks naar de prijsvraag. Klant tevreden, subsponsors tevreden.

Wil je meer weten over dit project? Neem contact op met Hans.


Deel dit artikel via: