Ook na corona een waardevol communicatiemiddel

{"autoplay":"true","autoplay_speed":"3000","speed":"300","arrows":"true","dots":"true","rtl":"false"}

 

Vastgoedpro is onder ‘corona-regime’ gestart met de productie van webinars. Doordat fysiek contact niet meer mogelijk was, bleek dat dé oplossing om contact met de leden te houden en ook hun kennis up-to-date te houden. Het is een van de ‘positieve’ effecten van corona, want de succesvolle webinars zijn een blijvertje!

 

‘Weekly Webinars’

De webinars werden steeds professioneler en steeds frequenter uitgezonden. Voor Vastgoedpro de reden om de webinars beter te gaan benutten als profilering naar leden en als promotiemiddel voor potentiële leden. We adviseerden om van de webinars een merk te maken: de ‘Weekly Webinars’, met een eigen beeldmerk. Onder die titel zijn we zowel intern als extern de webinars gaan promoten.

Actueel en frequent

Intern kregen de aangesloten kantoren van Vastgoedpro vier weken lang telkens kort voor het wekelijkse webinar een opvallende kaart waarop datum, tijdstip en onderwerp van het webinar onder de aandacht werden gebracht. Diezelfde boodschap ging per email naar alle leden. Via een QR-code op de kaart konden leden op de site een korte promotievideo over de webinars bekijken. Vastgoedpro accountmanagers leggen daarin vanuit de eigen studio kort uit wat je mag verwachten van de webinars en waarom ze zo nuttig zijn.

Succesvol

Een selectie prospects van Vastgoedpro ontving een kartonnen iPad. Uiteraard met uitleg over de webinars als middel om up-to-date te blijven en een link naar de promotievideo. Prospects die lid worden van Vastgoedpro krijgen een iPad cadeau – handig om de webinars op te volgen!

De campagne had succes: tijdens en na de mailings nam het aantal deelnemers aan de webinars toe en werden kansrijke contacten met potentiële leden gelegd. Vanaf september worden de Weekly Webinars weer opgepakt!

 

Wil je meer weten over dit project? Neem contact op met Hans

Deel dit artikel via: