Profiel strateeg/account director

{"autoplay":"true","autoplay_speed":"3000","speed":"300","arrows":"true","dots":"true","rtl":"false"}

 

Wat moet je kunnen om een bureau te leiden? Om een team aan je te binden, om klanten blij te maken? Om te ondernemen, om te gaan met ups en downs, een bureauvisie te ontwikkelen, elk kwartaal weer resultaten te halen?

Dat wisten wij zelf ook niet toen we ruim 25 jaar geleden met O2 begonnen, maar we hebben het geleerd. En nu willen we kijken of we goed genoeg zijn om ons bureau op een mooie, menselijke, positieve en ondernemende manier over te dragen en verder te laten groeien. Met ons nog een tijdje als ‘leermeesters’, daarna als coach meer op de achtergrond en na zo’n drie of vier jaar zonder ons.

 

DUS: WIE BEN JIJ?

Daarom zijn we nieuwsgierig naar jou. Waarom zit je in dit vak en wat maakt jou bijzonder? Waarom zouden klanten voor jou willen kiezen? En waarom willen talenten nu en straks bij je werken? Wat is jouw verhaal en wat heb je te brengen? Ruim een jaar geleden hebben we die vragen gesteld aan Krijn en hem aangenomen als Creative Lead. Vorige week is hij partner geworden en daarmee één van onze opvolgers. In de visie die we daar samen op hebben, doet ie dat niet alleen en zijn jullie straks minstens met z’n tweeën of z’n drieën om O2 te leiden.


STRATEEG/ACCOUNT DIRECTOR

We zoeken een strateeg/account director. Naast Krijn als Creative lead. Denkniveau HBO+ of WO-pragmatisch. Je kent het communicatievak door een door en je weet hoe je het maximale voor klanten kunt bereiken. Je hebt minstens 10 jaar bureauervaring en bent in ieder geval jong genoeg om O2 nog zo’n 20 jaar op een ondernemende manier te leiden. Je bent een gevoelsmens, energiek en inspirerend. Oplossingsgericht, ambitieus, stressbestendig en ‘aanwezig’. En voor alle duidelijkheid; we gunnen O2 een nieuw, dynamisch, ruimdenkend en dus vooral divers leidersteam. Je geeft leiding vanuit je natuurlijke aanleg. We zijn een Utrechts bureau en zitten dan ook in hartje Utrecht, in Creative Valley op het Stationsplein. Fijn als je een band met de stad hebt en er woont – of niet te ver ervandaan: de trein stopt gelukkig om de hoek van ons kantoor.


GROEIEN, GROEIEN, GROEIEN

We bieden je een groeifunctie. Niet alleen in je vak als communicatieprofessional, maar vooral als leider, peoplemanager en toekomstig mede-eigenaar/ondernemer. Dus elk jaar meer taken, meer verantwoordelijkheid en meer eigenaarschap. Met alles wat daarbij komt kijken. Na een jaar word je lid van het directieteam. Daarnaast werk je vanaf de eerste dag ‘gewoon’ als senior sparringpartner en communicatiestrateeg voor onze klanten. Je maakt plannen, denkt met creatie mee in concepten en stuurt accountteams aan. Daarnaast breid je je eigen klantenkring verder uit. Het is belangrijk dat je sterke new business vaardigheden hebt en kunt laten zien dat je nieuwe klanten binnen hebt weten te halen. Je weet hoe je rendement kunt halen op projecten en klanten. Als je al verstand hebt van de bureaufinanciën dan is dat prima, zo niet dan leren we je dat graag. Je moet dus wel gevoel voor cijfers hebben.


OVER O2

We zijn geen bureau voor fmcg of de branding van grote A-merken. We werken wel voor A-merken, maar dan vooral op corporate, internal of employer branding. Daar hebben we een stevig trackrecord, evenals in het maatschappelijk domein met klanten in jeugdzorg, zorg en sociale partners in verschillende sectoren. We zijn bezig om onze positionering tegen het licht te houden en onze profilering aan te scherpen; duurzamer, maatschappelijk betrokken en relevant. Maar dat doen we het liefst met jou erbij aan boord. Dan kun je meteen mee gaan sturen. Want de richting van ons bureau, de manier van werken, de bureaucultuur en de presentatie van ons bureau, ook dat worden zaken waar jij medeverantwoordelijk voor wordt.

De arbeidsvoorwaarden die we voor het eerste jaar bieden zijn goed, maar het perspectief op eigenaarschap is wat het verschil maakt. Daar gaan we in de loop van het eerste jaar concreet over doorpraten. We gaan er vanuit dat je fulltime of in ieder geval 32 uur per week wilt werken en dat op een gezonde manier combineert met ‘de rest’ van je leven. Werkweken van structureel 50 uur vinden wij niet van deze tijd, maar als toekomstig leider/eigenaar zul je wel moeten leren op een bepaalde manier altijd aan te staan.

 

Voel je een klik? Bel of mail ons dan voor 1 september. We maken graag kennis!
Hans, René, Onno, Krijn

Deel dit artikel via: