SalzburgerLand
Daar wil je op wintersport!

Ongeveer de helft van de wintersportvakanties wordt gemiddeld vier maanden voor vertrek geboekt en daarmee is het najaar een belangrijke tijd om als wintersportbestemming op de kaart te staan. Maar hoe onderscheid je je daarbij van de concurrentie?

Ontwijk de herfstdip
We ontwikkelden een crossmediale campagne voor SalzburgerLand en partners (de afzonderlijke skigebieden). In de radiocampagne haken we in op ‘de herfstdip’: de vakanties zijn voorbij, het is steeds vroeger donker, blaadjes vallen van de bomen…. Wanneer valt er weer iets leuks te beleven? Ons antwoord: als je een wintersport naar SalzburgerLand boekt! Het vooruitzicht op zo’n vakantie geeft je weer volop energie. Net als de radiospotjes. Omdat we behoorlijk verschillende doelgroepen hebben kiezen we ook voor verschillende zenders in bereik. NPO Radio 1 voor de ‘oudere stellen’, NPO Radio 2 voor de families en NPO 3FM voor de jongere doelgroep. Uiteraard maken we voor elke zender ook een eigen spot die aansluit bij de interesses van de doelgroep.

Boeken maar!
Online maakt iedereen kans om via wintersportwinnen.nl een vakantie naar SalzburgerLand te winnen. Traffic komt niet alleen vanuit de radiospots, maar ook via smarticles op nu.nl., editorials op libelle.nl en margriet.nl, blogs, advertorials en nieuwsbrieven van gespecialiseerde wintersportsites enzovoort. Onze Nederlandstalige Facebookpagina jaagt de campagne uiteraard ook aan. En dan is er ook nog het sfeervolle SalzburgerLand magazine. Ruim 150.000 exemplaren vinden hun weg naar de doelgroep via het magazine ‘Wintersport’ van de ANWB, of je bestelt het online. Laat de boekingen maar komen! Wil je meer weten over dit project? Neem contact op met Hans.


Deel dit artikel via: