SalzburgerLand Het hele jaar door

{"autoplay":"true","autoplay_speed":"3000","speed":"300","arrows":"true","dots":"true","rtl":"false"}

 

Nederlanders hebben iets met Oostenrijk. De bergen, de sneeuw, de schnitzels, het bier, de gastvrijheid en de gezelligheid: het is goed toeven daar. SalzburgerLand is na Tirol verreweg de bekendste en grootste regio in aantallen Nederlanders die er op vakantie gaan: per jaar maar liefst zo’n 450.000! Aan O2 de taak om dat aantal te laten groeien, zowel in het zomer- als winterseizoen. En dat lukt! We zijn dan ook het hele jaar door online en offline aanwezig in de markt.

 

Breed

SalzburgerLand heeft een heel grote doelgroep: van families met kleine kids tot ervaren bergklimmers, van relaxte wandelaars tot pistefanaten. Voor de campagnes zetten we media dus net zo breed in. In printmedia kiezen we slim voor nichebladen gericht op bergwandelaars en gaan we voor FLOW en Margriet om het grote publiek te bereiken. Online zijn we ook breed zichtbaar: van NU.nl tot de bekendste blogs voor outdoor-lovers. Radiocampagnes met specifieke spots voor de luisteraars van Radio 1, Radio 2 en NPO 3FM zorgen voor heel veel traffic naar de site www.salzburgerland.com. Onze eigen Nederlandstalige Facebookpagina groeide naar ruim 25.000 fans waar we dagelijks mee in contact zijn.

Earned exposure

Exposure kopen is natuurlijk mooi en kan heel slim en gericht gedaan worden, maar we hebben minstens zoveel plezier in ‘earned’ exposure: niet gekocht, maar ‘verdiend’. Zo stond er een groot interview met de ‘half Nederlandse’ skikampioen Marcel Hirscher in sportmagazine Helden, verschenen er grote artikelen over het jubileum van Stille Nacht in de AVRO-bode en NCRV-gids, en gingen we met social influencers op stap door SalzburgerLand om ook de jongere doelgroep aan te spreken. Niet zonder succes: het aantal bezoekers afkomstig uit Nederland staat in 2018 op +6%.

Wil je meer weten over dit project? Neem dan contact op met Hans.

Deel dit artikel via: