Nieuw keurmerk VastgoedPRO
zet bouwkundig keurders op de kaart

VastgoedPRO heeft een keurmerk voor bouwkundig keurders in het leven geroepen. Met het keurmerk wil VastgoedPRO de erkenning van de beroepsgroep faciliteren en inspelen op de behoefte van keurders om zich te verenigen. Het geeft keurders een serieuze kwaliteitsimpuls én met een keurmerk kunnen keurders zich - vooral richting consument - onderscheiden in de markt als betrouwbaar partner. Hoe zet je zo'n consumentenkeurmerk in de markt? En hoe zorg je ervoor dat bouwkundig keurders jouw keurmerk willen voeren?

 

Consumentenkeurmerk 
Een keurmerk heeft uiteraard pas echt waarde als consumenten het keurmerk kennen en erom gaan vragen. Daarom staat bij de ontwikkeling van naam en logo de consument centraal. Als consument weet je waar je aan toe bent met een rapport van een aangesloten bouwkundig keurder en dat geeft rust. Met dat als uitgangspunt ontwikkelen we de naam 'Vakkundig gekeurd'. Een naam die veel zegt over de keurders zelf: zij zijn vakkundig, de bouwkundige keuring is in goede handen. We ontwikkelen een eigentijds logo met huisstijl in frisse kleuren, echt onderscheidend in de markt en passend bij een consumentenkeurmerk. In de pay-off zetten we VastgoedPRO neer als afzender van het keurmerk, waarmee ook zij hun positie in de markt versterken. 

 

Kernboodschap B2B en B2C 
Om een consumentenkeurmerk succesvol te introduceren bij consumenten heb je een sterk netwerk van aangesloten leden nodig. Met de kernboodschap 'Een vak apart' willen we de bouwkundig keurders aan het keurmerk binden. We onderbouwen hiermee de trots en erkenning van de beroepsgroep en de noodzaak voor een keurmerk: bouwkundig keuren is tenslotte een vak apart.

 

'Weet wat je koopt' wordt de kernboodschap richting consumenten. We verwoorden hiermee de belangrijkste reden voor de consument om een bouwkundig rapport door een professional te laten opstellen - je weet waar je aan toe bent als je een woning wilt kopen en een afgewogen beslissing wilt nemen. 

 

Lancering 'Vakkundig gekeurd' 
Nu de basis van 'Vakkundig gekeurd' staat, kan VastgoedPRO het merk introduceren bij potentiële leden: de bouwkundig keurders. We ontwikkelen een aansprekende website met een deel voor keurders en een consumentendeel. Om actief leden te werven organiseert VastgoedPRO regionale events. O2 ontwikkelt voor deze events een aansprekende uitnodiging met digitale follow-up en we zorgen voor sfeervolle aankleding op de locaties. Met vlaggen en digitale banners kunnen aangesloten keurders aan consumenten laten zien dat ze het keurmerk voeren. 

 

Eerste leden hebben zich aangesloten
Binnen drie maanden staat het keurmerk 'Vakkundig gekeurd'. De website is live, de uitnodiging naar potentiële leden is verstuurd en de pers heeft het verhaal opgepikt. Nog mooier: de eerste vlaggen wapperen al bij bouwkundig keurders. Nog voor de officiële introductie van 'Vakkundig gekeurd' zijn de eerste leden een feit. Missie geslaagd!

 

Wil je meer weten over dit project? Neem contact op met Annette Dagelet


Deel dit artikel via: