Sinds maart 2022 zijn wij het vaste communicatieadviesbureau van Goedopweg – een samenwerkingsprogramma van o.a. provincie Utrecht, gemeenten Utrecht en Amersfoort, Rijkswaterstaat en het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Goedopweg werkt aan een bereikbare en leefbare regio Utrecht, met slimme en duurzame mobiliteitsoplossingen. Aan ons de vraag: help ons met het versterken van onze merkidentiteit, stijl en communicatie.
Klant:
Goedopweg – Provincie Utrecht
Services:
Branding, concept, campagne, socials, fotografie, video
Goedopweg wil helder, aanstekelijk en positief communiceren – kortweg: HAP. Maar hoe vertaal je die ambitie naar een consistente tone of voice, een passende visuele stijl en herkenbare middelen? En hoe zorg je dat álle medewerkers van Goedopweg deze stijl kunnen toepassen in hun dagelijkse werk?
We begonnen bij de kern. Via een merkwaardensessie brachten we de identiteit van Goedopweg scherper in beeld. Dit vormde de basis voor de schrijfworkshop ‘Schrijven vanuit je merk’, waarin medewerkers leren schrijven vanuit de identiteit van Goedopweg en hun eigen professionele rol. Zo zorgen we voor herkenbare, merkwaardige communicatie – op elk niveau. Dezelfde basis gebruikten we voor de ontwikkeling van de nieuwe tone of visual. We organiseerden fotoshoots in de hele regio Utrecht, met thema’s als deelvervoer, thuiswerken en openbaar vervoer. Deze beelden vormden de start van een centrale beeldbank, inclusief portretten van alle Goedopweg-medewerkers rondom het stationsgebied.
Met elk nieuw communicatiemiddel ontwikkelden we de huisstijl stap voor stap door. Zo ontstonden er nieuwe vormelementen en kleuren die werden geïntegreerd in een geüpdatete brand manual. Deze blijft zich organisch uitbreiden op basis van voortschrijdend inzicht en veranderende communicatiebehoeften.
Tijdens onze samenwerking ontwikkelden we een breed scala aan middelen, waaronder:
En een groeiende beeldbank vol herkenbare, actuele fotografie
Van strategisch advies tot visuele en tekstuele doorvertaling: we ondersteunen Goedopweg op alle fronten in hun communicatie. Met een duidelijke identiteit, een herkenbare stijl en middelen die doen wat ze moeten doen: mensen in beweging krijgen – letterlijk én figuurlijk.