Click "Enter" to submit the form.

SalzburgerLand wil het winterseizoen op een opvallende manier starten op de Nederlandse markt. Samen met Talpa Radio ontwikkelen we een ‘spot-nonspot’ campagne op Radio 10. Zeker bij het populaire ochtendprogramma ‘Ekdom in de Morgen’ is het bereik binnen onze doelgroep erg groot.

Klant:
SalzburgerLand Tourismus

Services:
Concept, radio-commercial

SalzburgerLand komt als integraal onderdeel van het programma een week lang centraal te staan in de vorm van de Oostenrijkse ‘DJ Gerhard’ – een alter ego van Gerard Ekdom. Hij belt in vanuit SalzburgerLand en presenteert een muziekquiz. Een week lang is dit een vast item in de ochtendshow waarbij wintersportreizen gewonnen kunnen worden door luisteraars.
26 minuten live radio

De actie wordt ondersteund door commercials op Radio 10 en Sky Radio, een actiepagina en diverse uitingen op de social kanalen van Radio 10. Los van die ‘gekochte’ exposure levert de actie uiteindelijk ruim 26 minuten ‘live’ radio in het programma op! De impact van die tijd is groot, want in tegenstelling tot commercials in de blokken, is het ‘non-spot’ deel een integraal onderdeel van Ekdom in de  Morgen. Daarnaast hebben we de bekendheid van Gerard Ekdom als ‘testimonial’ kunnen benutten voor meer rumour around het brand. Door deze creatieve invulling van de campagne hebben we het exposurebudget kunnen verdubbelen.

Meer weten over deze case?

Bel of mail met Hans