Interne inspiratiemiddelen

{"autoplay":"true","autoplay_speed":"3000","speed":"300","arrows":"true","dots":"true","rtl":"false"}

 

Je wilt je medewerkers raken. Niet alleen met hen communiceren, maar ze echt inspireren. Welke middelen kies je? O2 tipt vijf interne inspiratiemiddelen voor extra blije medewerkers.

 

O2 tipt vijf interne inspiratiemiddelen voor extra blije medewerkers:

Inspiratiesessies

Zet mensen bij elkaar en haal ze uit hun vaste patronen. Vraag een wethouder om antwoord te geven alsof ze een bewoner was driehoog-achter in een krachtwijk. Vraag de medewerker om directeur te zijn en de directeur wordt klant. Ga samen op droomreis door verschillende landen en benoem de uitdagingen die je tegenkomt. Of de hoogtepunten die je bezoekt. Maak van een visie een droom, van een strategie een reis en van kernwaarden concreet gedrag.

Koffie met een krantje

Je kunt het verhaal over jullie inspirerende organisatie en medewerkers natuurlijk ‘gewoon’ in het personeelsblad zetten, maar het kan ook anders. Wees pro-actief en laat direct zien welke gedrag bij jullie organisatie past. Zet een baristabus bij de ingang van je pand en deel een speciale ochtendkrant persoonlijk uit aan alle medewerkers. Zo maak je al je medewerkers heel erg blij met verse koffie en een krantje met een goed verhaal. Wat een goed begin van de dag!

Zichtbaar op de werkplek

Statische stickers, bedrukte koffiebekertjes, vier meter brede muurposters, …de mogelijkheden zijn eindeloos. Hoe dan ook, zorg ervoor dat je zichtbaar bent, want bij een inspirerend verhaal hoort een inspirerende omgeving. En doe vooral niet ingewikkeld. Ballonnen, bloemen en een feestelijke taart doen het nog altijd goed!

Trots magazine

En hiermee bedoelen we echt meer dan een personeelsblad. Een mooi doel: een magazine dat medewerkers mee naar huis willen nemen om thuis verder te lezen of om trots te laten lezen door familie en vrienden. Laat de organisatie echt kennismaken met de medewerkers en verwerk een human interest component in je verhaal. Ga voor veel beeld (=veel fotografie) en minder copy, denk dan aan 70% beeld vs. 30% tekst. Kies voor verschillende lay-outs en laat lange artikelen afwisselen met korte luchtige items, bijvoorbeeld opvallende social media mentions of een fotoverslag.

Go social

Voor organisaties waarbij het lastig is om de medewerkers op de werkvloer te bereiken, zoals winkelpersoneel of thuiszorgmedewerkers, bieden interne social media uitkomst. Ze geven je de kans medewerkers te betrekken bij je merk, met elkaar te verbinden en te laten samenwerken. Welke tool je ook kiest, zorg voor een goede strategie, discipline van binnenuit en ga voor gevarieerde en inspirerende content.

Slechts een greep uit de eindeloze mogelijkheden om te inspireren. Hoe worden ook jouw medewerkers extra blij? Neem contact op met ons.

Deel dit artikel via: